donderdag 25 september 2014

De voor en nadelen van het najaar

Het is vandaag de 25e van september. Dat betekend dat het najaar al officieel 4 dagen bezig is!
Ik vind de zomer heerlijk, alleen ben ik ook altijd weer blij als het najaar weer begint. Ik vind de zomer fijn zolang ik me nog normaal kan kleden zonder dat ik me dood sta te zweten terwijl ik me korte broek en tshirt al aan heb. 
En op een gegeven moment heb ik de warmte wel weer gehad en verlang ik naar sjaals, dikke truien en vooral de feestdagen!

Daarom vandaag een post over de voor en nadelen van het najaar 


De dikke truien en sjaals mogen weer uit de kast

Stop je crop tops, t-shirts, bikini's en je korte broeken maar weer achterin je kast en graaf je zachtste sweaters, je spijkerbroeken, je laarzen en je warme winterjas maar weer op. Embrace yourself winter is comming. 
Hoe leuk ik mijn tshirts ook vind ik verlang soms best naar mijn comfy oversized truien en vooral naar sjaals. Ik heb een lichte sjaaltick, wat inhoud dat ik eigenlijk nooit naar sjaals mag kijken want ik moet en zou er minimaal  meenemen. 
Heerlijk wegkruipen in je trui met en kop chocomelk (die skip ik alleen wel even :P want dat vind ik echt heel vies) en lekker op de bank je favoriete serie kijken





Vroeg donker en winters eten.

Het word vroeger donker, we gaan eerder naar binnen, we gaan lekker voor de openhaard (of een tv met een openhaard screensaver) zitten  met een kop thee en gaan genieten. Het is weer tijd voor snert en dat eet ik ook echt super graag als het weer kouder word (al doe ik het stiekem ook zomers ;). Vooral de zelfgemaakte van mijn moeder vind ik super yum! Tijd voor stampot (al sla ik dat liever over) Glühwein en Hachee (liefde <3)
Het najaar betekend ook een tijd van de nieuwe seizoenen van je series en de betere films die weer uitkomen. Zelf ben ik aan het wachten op The Hunger Games Mockingjay part 1 en Horns en op de nieuwe seizoenen van Once Upon A Time en American Horror Story


feestdagen

ALLLLL I WANT FOR CHRISTMASSSSS ISS YOOOOUUUUU, Ja ja het mag straks weer. Stof die cdtjes van Wham, Mariah Carrey en Bing Crosby maar af en draai de volume knoppen open. Want stiekem zingen we allemaal mee met de bekendste kerstliedjes.
Eerst gaan we naar de optocht kijken, kijken of de zwarte pieten nog steeds hun eigen kleur hebben of dat ze er in alle kleuren van de regenboog bij lopen en gaan we pepernoten eten alsof ze de rest van het jaar niet meer verkocht worden (klopt uiteraard ook wel ) en het liefst hamsteren we ook nog even een hele voorraad voor de rest van het jaar. Tegenwoordig wellicht niet meer nodig omdat pepernoten steeds vroeger in de schappen liggen maar dat geheel terzijde.
Daarna gaan we weer richting de stad om het perfecte kerstcadeau te scoren. We zetten de boom weer op met zn ballen en zn lichtjes en daar komt natuurlijk het perfecte kerstcadeau onder te staan. Vervolgens gaan we met de hele familie gourmetten of in een chique restaurant (wat vroeger bij mij de plaatselijke Chinees was :P) en gaan vervolgens de volgende dag precies hetzelfde doen want kerst is natuurlijk 2 dagen :) Kerst is voor mij altijd een feest met dubbel gevoel. Afgelopen jaar heb ik mijn konijn 2 dagen na kerst moeten laten in slapen en 4 jaar geleden is mijn opa vlak voor kerst overleden. Ondanks alles maken we er toch altijd een mooi en gezellig feest van met de familie.


Verandering van kleur

De bomen waren groen en zijn nu oranje. Je nagels waren geel, blauw en roze en zijn nu bordeaux rood, donker groen of donker blauw, net als je kleding.
Het najaar laat je donkere kleuren dragen, de vrolijke kleurtjes begraaf je weer voor de zomer. Niet omdat we depri zijn maar gewoon omdat het meer de seizoenskleuren zijn. Ik draag graag bordeaux rood. Het hele jaar door. Maar vooral in het najaar. Net als donkere lippen en uberhaubt wat donkere make up. Winter kom maar op!







Koud weer en gladde wegen

Ondanks dat die truien, uggs en sjaals heel lekker zitten, het blijft koud buiten. Het is koud buiten, het is koud in huis en het is koud in bed! De kachel, 3 lagen kleding en een warmtepaal op het station zijn je helden in deze periode en vergeet vooral je muts en handschoenen niet! Oh als het sneeuwt, vergeet vooral niet dat je vooral geen schoenen moet dragen die glad zijn. 
Gladde wegen... Ik heb er altijd struggles mee.. Sowieso heb ik af en toe moeite met lopen maar dan word het echt een mega probleem :) Een loopje naar de bushalte van 5 minuten word opeens een loopje van 15 minuten omdat je heel voorzichtig moet lopen. Jat de nordic walking stokken van je moeder en gaan met die banaan!





Vroeg donker 

Vroeg donker betekend ook laat licht. Vroeg donker vind ik opzich heel erg fijn. Ik slaap beter in het najaar, omdat het koeler is en omdat het dus veel eerder donker is. Heerlijk! Maar Sochtends kan ik echt absoluut men bed niet uit komen. Het is donker, het is koud en vooral als ik bij mijn vriend ben. Dan is het altijd al moeilijk om je bed uit te gaan maar al helemaal als het donker is. Ik kom niet op gang tot een uur of 12. 
Het heeft zn voor en nadelen


Eeuwige vertraging van het openbaar vervoer

Je kent het wel. Je zit ver op school, je moet met het openbaar vervoer, het is herfst en er ligt een blaadje op het spoor en de NS is in totale chaos en paniek. Je doet normaal al 2 uur over je reis maar nu zie je maar hoe je thuis komt.  Fijne he, dat ov. Gelukkig staan daar nog de mensen van de kiosk met een gratis kopje koffie en samen met ongeveer de helft van het aantal mensen op het station sta je gezellig te mopperen en te zeuren bij de warmtepaal. Hoera daar komt een trein..... eeeeeeeen je past er niet meer in.. Zucht.. mam ik ben later!

Dit waren mijn voor en nadelen van het najaar... wat zijn de jouwe? en waar kijk je het meest naar uit straks?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten